19 iulie 2008

“Incearca si cu o femeie!”, sloganul cu doi tati


Codruta Arvinte, candidatul Partidului Romania Mare la functia de presedinte al Consiliului Judetean Bacau, a beneficiat de cel mai mediatizat si comentat slogan de campanie din tara. “Deontologi” de la toate organizatiile mass media centrale au intors indemnul acesteia - “Incearca si cu o femeie!” - pe toate fetele, incercind sa-i dea de cap. Nastrusnica zicere a fost gindita de ex-jurnalistii bacauani Aurelian Chiscop si Victor Eugen Mihai - VEM.
Cei doi i-au prezentat candidatei o lista cu vreo 30 de variante, care nu o includeau pe cea devenita, ulterior, celebra. Dintre acestea, cinci au intrat in “finala”. Compilarea elementelor “cvintetului” a dat viata ideii cu “Incearca…”, pe care Codruta Arvinte a acceptat-o dupa o saptamina de dezbateri cu autorii si alti cunoscuti ai ei. “Stiam ca formula adoptata va naste mari controverse. Dar acesta era si scopul: sa fie comentata, sa se faca auzita si insusita. A urmat ceea ce era de asteptat. Sloganul a facut subiectul stirilor - a fost chiar deschidere la unele jurnale - la toate posturile de televiziune nationale: Pro tv, Antena 1, Realitatea tv, National etc. A fost dezbatut la TVR 1, “Divertis”, “Cronica circotasilor”, “Apropo tv”, Radio 21 - de Buzdugan si Morar - si in multe alte emisiuni”, isi aminteste Aurelian Chiscop.

Economie de 80.000 de euro

Codruta Arvinte a marturisit ca, din calculele sale, publicitatea aceasta ar fi costat-o o avere. “Cred ca mi-ar fi trebuit cel putin 80.000 de euro ca sa fiu bagata in seama de atitea posturi tv si radio, plus de presa scrisa”, spune Arvinte. Directorul de campanie al PSD, Miron Mitrea, a fost pe aceeasi lungime de unda cu candidata PRM. “Este cel mai inteligent slogan folosit de un candidat necunoscut, pe care l-am intilnit in toata viata mea de campanie”, a spus Mitrea.
Cei doi “tati” ai sloganului au carti de vizita remarcabile. Atit Aurelian Chiscop - fost redactor-sef adjunct al unei publicatii bacauane, cit si Victor Eugen Mihai - VEM, fost director de televiziune si un caricaturist apreciat la nivel national si international, au cistigat mai multe premii in cariera lor de jurnalisti. Acum, cei doi s-au asociat si desfasoara activitati de consiliere si promovare, pornind de la produse sau organizatii si pina la campanii electorale. Nu au vrut, insa, sa dezvaluie care le-a fost onorariul, dar au subliniat ca “nu sintem o echipa ieftina”.

Niciun comentariu: