21 iulie 2008

Cine nu te fura, te fura

Pe principiul “iarna car si vara sanie”, ieri m-am apucat sa ma interesez cat m-ar costa o pereche de cauciucuri pentru lunile cu zapada. Primul lucru care mi-a dat prin cap a fost sa intru pe internet, sa vad cu cat pot cumpara “online” anvelopele dorite. Astfel, avantajul e ca pachetul iti vine acolo unde il comanzi si nu mai bati magazinele.

Am constatat ca site-urile specializate iti vin in intampinare cu toate detaliile despre cauciucurile pe care le au la vanzare. Fotografia anvelopei cu explicatii privind profilul acesteia, testele la care a fost supusa si rezultatele pe care le-a obtinut, ba chiar si adrese de service-uri auto din localitatea ta de domiciliu, unde poti sa faci schimbul vara-iarna - toate le gasesti pe site-uri. Si, nu in ultimul rand, preturile pentru fiecare model si tip, cu TVA si transport la adresa dorita incluse.

Toate bune, insa mi-a venit, asa, intr-o doara, sa ma uit si pe site-uri care presteaza aceleasi servicii in strainatate. Inca o data, m-am convins ca traim intr-o tara in care ne furam unii pe altii cat incape. Pe un site din Marea Britanie - una dintre tarile cele mai scumpe din lume - am gasit o oferta similiara - “geamana”, as putea spune - cu cea a dealer-ilor din Romania. Unde, ce sa vezi, aceleasi anvelope costau mai putin decat cele vandute de ai nostri “comersanti”.

Un exemplu: Michelin Alpin A3 165/70 R14 81T NEU, la “doar 242,10 lei” - in Romania; Michelin Alpin A3 165/70 R14 81T NEW - £ 47.70 (adica 214,8 lei, la cursul lira sterilna - leu de ieri). Diferenta: 27,3 lei, adica 7,64 de euroi sau 6,06 lire sterline in favoarea fiilor Albionului.

Concluzia: traim mai bine decat englezii! Sau suntem “doar” tratati drept “fraierii Europei”. Chiar de ai nostri.

Niciun comentariu: