18 iulie 2008

Exodul

Mai avem nevoie de 22 de ani pentru a ne numara printre tarile “europene”. Acum, peste 40% dintre romani locuiesc in mediul rural, vreo zece la suta dintre adulti au studii superioare si jumatate dintre copii sint analfabeti. Strategia pentru Dezvoltare Durabila, conceputa de guvern, spune ca in 2030 lucrurile vor sta altfel, mai bine.

Analistul Silviu Brucan - Dumnezeu sa-l odihneasca! - spunea, la inceputul anilor ‘90, ca Romaniei ii trebuie 20 de ani sa devina “europeana”. Am sarit ca ars si m-am inregimentat in rindul celor dispusi sa-l contrazica. Acum, imi musc limba.

Am, totusi, o singura si mare satisfactie: previziunea lui s-a dovedit a fi totalmente eronata! Si in urmatorii doi ani nu este nici o sansa ca lucrurile sa se intoarca in favoarea sa. Multumita celor care ne-au condus destinele, Silviu Brucan a picat in capcana unei asa zise “erori logice”.

De la data cind a facut afirmatia s-au scurs 18 ani. Adunindu-i aici pe cei 22 pe care ii presupune strategia guvernamentala, ajungem la rotunda suma de 40. De ani. Atit cit i-a purtat Moise pe evrei prin desert pentru a uita credinta, traditiile si obiceiurile egiptene. Si mentalitatea de sclavi. Numai ca noi, dupa ‘89, am avut parte de cite un “Moise” la fiecare patru ani (ma rog, de Ion Iliescu de trei ori), iar la anul vom mai adauga unul celor trei de pina acum. Fie ca asta sa nu vicieze rezultatele.

Niciun comentariu: