24 iunie 2008

Litoral, Mamaia, mersi!

Operatorii de turism preconizeaza ca aproximativ doua milioane de romani isi vor petrece concediul de odihna pe litoralul romanesc al Marii Negre.

De la an la an, ma-ntreb de ce mai mergem la mare in Romania, cind in alte tari, unele chiar exotice, un sejur la malul marii e mai ieftin, iar serviciile "de la ei" destinate turistilor chiar exista. Explicatii se gasesc, si nu putine, sint sigur. Una dintre ele ar fi imposibilitatea unora de a
se abtine sa ingroape in nisipul plajei, pisiceste, simburi coltosi de piersici, "conserve" de bere deshidratate, stiuleti de porumb fiert pe care i-au ras de boabe s.a.m.d.

Dar, a venit vara si e rost sa ne bucuram de binefacerile ei! Pentru cei care au ales drept destinatie de vacanta o plaja de la malul Marii Negre am, insa, o veste. Parlamentarii Consiliului Europei au avertizat luni, la Strasbourg, tarile riverane Marii Negre ca se indreapta "catre un dezastru ecologic, din cauza - bla, bla bla -... si a deversarii de substante toxice si radioactive".

Pe linga "obiectele neasteptate" de care ai (ne)sansa sa te impiedici in nisipul de pe plaja, au mai aparut si niste chestii nu tocmai placute care ne asteapta in verdele racoritor al Marii Negre. Potrivit documentului european,"in fiecare an, Dunarea deverseaza in Marea Neagra 280 de tone de cadmiu, 60 de tone de mercur, 4.500 de tone de plumb, 6.000 de tone de zinc, 1.000 de tone de crom si 50.000 de tone de hidrocarburi. Alte ape care se varsa in Marea Neagra - Nipru,
Nistru, Don, Kuban si altele - deverseaza mii de tone de cadmiu, cupru, plumb, zinc, nitrati si fosfor".

By the way. Si eu mi-am propus sa ajung vara asta la Mamaia. Unde, de la o piscina sau dintr-un un dus (varianta a doua e mai ieftina!), am sa-i privesc pe cei care se balacesc in valuri. Vacanta placuta, dragii mei!

Niciun comentariu: