25 august 2008

Am facut ce am putut


S-a tras cortina peste Jocurile Olimpice. Beijing 2008 a fost prima olimpiada, din scurta mea istorie, pe care nu am urmarit-o. Probabil pentru ca a fost una la care stiam ca nu mergem sa smulgem cat mai multe dintre medaliile puse in joc, ci doar ce si cat vom putea, si noi, acolo. Si am putut mai putin de cat ne-am asteptat.

La gimnastica ne-am dus chititi pe bronzul olimpic, nu pe aur, ca in alti ani. Handbalul (feminin) ni l-au scos din cap, la lupte, box, canotaj, gimnastica masculina ne-a urmarit (hai sa-i spunem asa) ghinionul.

Ne bucuram, totusi, ca am surclasat tari cu traditie la olimpiade, cum ar fi Canada, Polonia, Ungaria, Norvegia, Cuba si alte cateva. Cu toate astea, am un gust amar legat de editia a 29-a a Jocurilor Olimpice. Felicitari sportivilor si antrenorilor nostri care, sunt convins, au dat totul la Beijing. Dar…

Poate ca guvernantii ar trebui sa se gindeasca sa investeasca mai mult in sport. Banii aduc si organizare, si perseverenta, si dorinta. Exemplul cel mai bun e industria mondiala numita “fotbal”.

Niciun comentariu: